Vyhledávání na blogu

Nejčastější chyby při práci z domu – 2. díl

První čtveřici chyb už jsme vám prozradili v prvním díle. Pokud jste je ještě neviděli, určitě na ně taky mrkněte. V této části se zaměříme na chybu při výběru židle ke stolu, ignorování potřeby místa na ukládání pracovních věcí nebo na nevyužití plného potenciálu místa určeného k práci. A jako tradičně i tentokrát přidáme jeden bonus na závěr. Tak se pohodlně posaďte a jdeme na to.

Pozor na špatný výběr židle

Je to častá chyba, která se objevovala nejvíc v roce 2020, kdy přišla první vlna covidu. Spousta lidí musela pomalu ze dne na den začít pracovat z domu a málokdo měl doma veškeré potřebné vybavení. Pracovní stoly a kancelářské židle začaly mizet ze skladů prodejců nábytků po paletách. Ale rychlost byla v tomto případě spíš ke škodě. Daleko důležitější je totiž správný výběr pracovní židle. Proto při výběru nespěchejte, ale vybírejte pečlivě. Pomůže vám náš článek. Mrkněte se, jak na to.

Obecně je u pracovní židle důležité uvědomit si, jak dlouho na ní strávíte každý pracovní den. Nábytkářské klišé z ložnice mluví o tom, že v posteli strávíme třetinu života. Ale zkuste se zamyslet, jestli náhodou na pracovní židli při práci z domu náhodou nestrávíte ještě víc času, nebo přinejmenším stejně dlouhou dobu. Vzhledem k osmihodinové pracovní době by to ani nebylo nereálné, že? A přesně proto je klíčové, abyste si vybrali židli, která vám sedne. Vaše tělo vám poděkuje.

Základem je správná výška sedu, opěrek na ruce a zádové opěrky. Pokud většinu dne opravdu sedíte u počítače, vyplatí se vybírat židli s vyšší opěrkou hlavy. Díky tomu můžete v případě potřeby ulevit krční páteři, jejíž přetížení bývá častou příčinou bolesti hlavy. Výška sedu by měla být taková, ať při sezení máte nohy celými chodidly na zemi a kolena svírají přibližně pravý úhel. Područky by měly podpírat ruce na úrovni desky stolu, aby ruce v loktech svíraly pravý úhel a od loktů na stůl nesměřovaly nahoru. Zádová opěrka by měla ergonomicky kopírovat prohnutí páteře. Jak správně tušíte, různě vysocí lidé potřebují různé židle. Pozor na to!

Nepodceňujte místo na pracovní věci

Pobíhání z místnosti do místnosti, abyste konečně na hromadě papírů rozložených na sedačce našli potřebný dokument si můžete snadno ušetřit. Stačí si při zařizování domácího pracovního místa dobře promyslet, kolik budete potřebovat úložného prostoru. Pro někoho to může být jedna polička nad stolem, pro jiného to bude skříň nebo regál, kam bude vyrovnávat šanony plné dokumentů i všechny další potřebné kancelářské věci. Tak co, kam patříte vy? A máte doma dost místa na pracovní věci?

Při rozšiřování úložného prostoru na vaše pracovní věci je nejlepší umisťovat skříň, regál nebo poličku co nejblíž pracovnímu stolu. Tím si ušetříte nepohodlné přecházení při hledání důležitých dokumentů nebo podávání potřebných kancelářských potřeb. Zajímavou variantou je regál na kolečkách, který můžete mít zaparkovaný třeba vedle skříně, když zrovna nepracujete. Ale když vám začne pracovní směna, převezete si regál vedle stolu, abyste měli po ruce všechno, co budete k práci potřebovat. Je to praktická vychytávka, kterou určitě oceníte, jakmile si na ni zvyknete.

Nezapomínejte ani na pořadače. Skříň nebo regál plné polic jsou sice fajn, ale bez menších schránek, krabiček nebo bedýnek na drobnosti se asi taky neobejdete. Rozhodně to bude dost nepohodlné. Naštěstí můžete využít obyčejné dřevěné bedýnky, látkové bedničky s ocelovou kostrou nebo jakýkoliv jiný funkční systém, který vám pomůže lépe uspořádat pracovní věci. Uvidíte, že pak se vám bude pracovat o hodně pohodlněji.

Nepromarněte příležitost na plné využití prostoru

Když už víte, že budete často pracovat z domu, nespokojte se s prozatímním řešením. Chtějte ze situace v rámci možnosti vytěžit co nejvíc. Opět bychom se opakovali, ale v práci trávíme hodně času, takže by mělo být maximální možné pohodlí na prvním místě. To se týká jednak vybavení nábytkem, a jednak celkového řešení uspořádání prostoru. Je jedno, jestli budete mít vlastní pracovnu, výklenek u schodiště nebo na mini pracovnu předěláte třeba starou spižírnu. Vždycky chtějte z prostoru dostat maximum komfortu pro vaši práci.

Zbyl na vás malý pokojík, kam se budete během práce z domu zavírat? Nevadí! I tady se dá určitě vymyslet chytré řešení vybavení, aby se vám pracovalo dobře. To samé platí pro podkroví, kde často bývá sešikmený strop kvůli střeše. V takovém případě se domluvte s truhlářem a nechte si udělat vestavěnou skříň na míru. Díky tomu využijete naplno prostor kolem stěny, takže už nebudete muset zabírat místo nábytkem v ostatních částech pokoje. Díky tomu získáte vzdušnější pracovnu, kam třeba vejde navíc křeslona odpočinkové chvilky u kávy.

V malých výklencích, kutloších a bývalých spižírnách budete muset improvizovat. Ale i tak se určitě vejdete. Můžete nevýhodu obrátit ve výhodu, když veškerý nábytek na ukládání věcí rozestavíte tak, že na něj dosáhnete přímo od pracovního stolu. Sice budete mít poměrně stísněnou pracovnu, ale zase maximálně efektivní. A když budete potřebovat na vzduch, projdete se na čtvrt hodiny v parku nebo na chvilku utečete do obýváku s něčím dobrým na zub. Uvidíte, že je to taky funkční řešení, které vám pomůže v soustředění a produktivitě.

Nepřemýšlejte o pracovně, ale o pracovním místě

Častou chybou lidí, kteří nemají místnosti nazbyt, je zdlouhavé uvažování o tom, jak rozdělit pokoj, aby vznikla nová místnost jako pracovna. To je ale ve většině případů zbytečné a příliš vysoká cena za uzavřenou místnost určenou pro práci. Pokud potřebujete prostor oddělit, někdy postačí chytře postavená stěna z polic nebo regál. Případně můžete prostor oddělit aspoň vizuálně závěsem. I to může hodně pomoct ve zlepšení soustředění a větší koncentraci na práci.

Pokud bydlíte v patrovém domě, může být řešením výklenek pod schodištěm. Sice to bude velmi skromná pracovna, ale ve výsledku získáte originální prostor, který si můžete dovybavit na míru udělaným nábytkem. Skvělé jsou například vestavné skříně, které určitě využijete, i kdybyste ze dne na den museli zase chodit pravidelně do kanceláře. Zkuste oslovit truhláře., Určitě najdete řešení.

Jestli během práce často přecházíte z místa na místo, telefonujete nebo zařizujete věci i mimo kancelář, budete mít o hodně jednoduší situaci. Postačí vám kvalitní židle a stůl. Zbytek už zvládnete jako obvykle za běhu. Určitě si najdete systém v režimu práci z domu, i kdybyste přitom museli sem tam udělat něco v domácnosti. Snažte se ale netříštit pozornost. Pak budete při práci z domu úspěšní aspoň stejně jako v kanceláři.

A to je všechno z naší série věcí, na které si dát největší pozor při práci z domu. Dávejte si na uvedené chyby pozor a snažte se najít řešení, které pro vás bude znamenat maximální pohodlí při práci z domu. Po práci mrkněte na naše další články na blogu. Píšeme je pro vás pravidelně.

Související příspěvky

Sdílet tento obsah

Přidat komentář